Po pięciu miesiącach przerwy linie lotnicze Aeroméxico znów są najpunktualniejszym operatorem na świecie. W czołowej „10” globu Stary Kontynent reprezentowały w lipcu SAS oraz Turkish Airlines.
W całym 2024 roku
linie lotnicze Aeroméxico zostały uznane za najpunktualniejszego operatora lotniczego świata. Wykonawszy 196 911 rejsów, przewoźnik odnotował „terminowość” przylotów – operacja lotnicza uznawana jest za punktualną, jeśli odlot samolotu nastąpił w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny – na poziomie 86,70 proc. Meksykański przewoźnik okazał się również
liderem pierwszego notowania w tym roku. Północnoamerykański operator był także
zwycięzcą lutowego rozdania.
Nowy lider globu Najbardziej punktualnym przewoźnikiem w marcu okazał się flagowiec z Arabii Saudyjskiej: linie lotnicze Saudia.
Czwarty miesiąc roku znów przyniósł zmianę lidera globalnego notowania – najlepszą „terminowość” osiągnęły linie lotnicze SAS, które utrzymały pierwszą pozycję również w majowym rozdaniu.
W maju skandynawski operator utrzymał miano najbardziej punktualnego przewoźnika lotniczego świata.
Czerwiec przyniósł duże zmiany – tytuł lidera przypadł liniom Saudia, które nie zdołały utrzymać wysokiej punktualności operacji w siódmym miesiącu roku.
Lipcowe rozdanie wygrały – po pięciu miesiącach przerwy – linie lotnicze Aeroméxico, które wykonały 16 483 rejsy, a „terminowość” przylotu samolotów do portu docelowego wyniosła 89,81 proc. Miejsca na podium zajęły linie Azul, które zrealizowały 25 679 lotów, notując punktualność na poziomie 87,85 proc., oraz Saudia. Saudyjski przewoźnik wykonał 17 810 operacji, 87,57 proc. samolotów wylądowało na lotnisku docelowym „o czasie”.
Kolejne miejsca w czołowej „10” globu przypadły liniom lotniczym, takim jak: Qatar Airways (liczba lotów: 17 211; punktualność: 85,79 proc.), LATAM Airlines (50 496; 82,08 proc.), Avianca (22 340; 81,16 proc.), SAS (20 209; 81,07 proc.), All Nippon Airways (26 850; 77,88 proc.). Dziewiąte i dziesiąte miejsce zajęły odpowiednio Turkish Airlines, które odnotowały terminowość przylotów na poziomie 77,21 i 76,97 proc., zrealizowawszy 39 208 i 26 766 operacji lotniczych w lipcu.
Europejski status quo Najbardziej „terminowymi” operacjami w lipcu – tak jak miesiąc wcześniej – pochwalił się w lipcu Icelandair. Islandzkie linie lotnicze wykonały 4 386 lotów, a „o czasie” do portu docelowego doleciało 81,46 proc. samolotów. SAS i Turkish Airlines ponownie zajęły odpowiednio drugie i trzecia miejsca – wyniki operacyjne dwóch przewoźników zostały wymienione powyżej.
Pozostałe pozycje w czołowej „10” Starego Kontynentu zajęli następujący przewoźnicy: Finnair (9 943; 75,04 proc.), Iberia (16 849; 75,01 proc.), Norwegian (15 084; 73,70 proc.), Austrian Airlines (12 113; 72,76 proc.) i Vueling (22 616; 72,49 proc.). 70,90 proc. przylotów „o czasie”, przy realizacji 6 166 operacji lotniczych, pozwoliła liniom Air Europa zająć dziewiątą lokatę. Ostatnie miejsce w europejskim rozdaniu przypadło SunExpressowi. Turecki niskokosztowiec wykonał 12 214 lotów, a „terminowość” wyniosła równe 70 proc.