Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lipcu. Aeroméxico znów liderem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Punktualność w lipcu. Aeroméxico znów liderem
fot. Boeing AirplanesDreamliner 787 linii Aeromexico
Po pięciu miesiącach przerwy linie lotnicze Aeroméxico znów są najpunktualniejszym operatorem na świecie. W czołowej „10” globu Stary Kontynent reprezentowały w lipcu SAS oraz Turkish Airlines.

W całym 2024 roku linie lotnicze Aeroméxico zostały uznane za najpunktualniejszego operatora lotniczego świata. Wykonawszy 196 911 rejsów, przewoźnik odnotował „terminowość” przylotów – operacja lotnicza uznawana jest za punktualną, jeśli odlot samolotu nastąpił w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny – na poziomie 86,70 proc. Meksykański przewoźnik okazał się również liderem pierwszego notowania w tym roku. Północnoamerykański operator był także zwycięzcą lutowego rozdania. 

Nowy lider globu

Najbardziej punktualnym przewoźnikiem w marcu okazał się flagowiec z Arabii Saudyjskiej: linie lotnicze Saudia. Czwarty miesiąc roku znów przyniósł zmianę lidera globalnego notowania – najlepszą „terminowość” osiągnęły linie lotnicze SAS, które utrzymały pierwszą pozycję również w majowym rozdaniu. W majuskandynawski operator utrzymał miano najbardziej punktualnego przewoźnika lotniczego świata. Czerwiec przyniósł duże zmiany – tytuł lidera przypadł liniom Saudia, które nie zdołały utrzymać wysokiej punktualności operacji w siódmym miesiącu roku.

Lipcowe rozdanie wygrały – po pięciu miesiącach przerwy – linie lotnicze Aeroméxico, które wykonały 16 483 rejsy, a „terminowość” przylotu samolotów do portu docelowego wyniosła 89,81 proc. Miejsca na podium zajęły linie Azul, które zrealizowały 25 679 lotów, notując punktualność na poziomie 87,85 proc., oraz Saudia. Saudyjski przewoźnik wykonał 17 810 operacji, 87,57 proc. samolotów wylądowało na lotnisku docelowym „o czasie”.

Kolejne miejsca w czołowej „10” globu przypadły liniom lotniczym, takim jak: Qatar Airways (liczba lotów: 17 211; punktualność: 85,79 proc.), LATAM Airlines (50 496; 82,08 proc.), Avianca (22 340; 81,16 proc.), SAS (20 209; 81,07 proc.), All Nippon Airways (26 850; 77,88 proc.). Dziewiąte i dziesiąte miejsce zajęły odpowiednio Turkish Airlines, które odnotowały terminowość przylotów na poziomie 77,21 i 76,97 proc., zrealizowawszy 39 208 i 26 766 operacji lotniczych w lipcu.

Europejski status quo

Najbardziej „terminowymi” operacjami w lipcu – tak jak miesiąc wcześniej – pochwalił się w lipcu Icelandair. Islandzkie linie lotnicze wykonały 4 386 lotów, a „o czasie” do portu docelowego doleciało 81,46 proc. samolotów. SAS i Turkish Airlines ponownie zajęły odpowiednio drugie i trzecia miejsca – wyniki operacyjne dwóch przewoźników zostały wymienione powyżej.

Pozostałe pozycje w czołowej „10” Starego Kontynentu zajęli następujący przewoźnicy: Finnair (9 943; 75,04 proc.), Iberia (16 849; 75,01 proc.), Norwegian (15 084; 73,70 proc.), Austrian Airlines (12 113; 72,76 proc.) i Vueling (22 616; 72,49 proc.). 70,90 proc. przylotów „o czasie”, przy realizacji 6 166 operacji lotniczych, pozwoliła liniom Air Europa zająć dziewiątą lokatę. Ostatnie miejsce w europejskim rozdaniu przypadło SunExpressowi. Turecki niskokosztowiec wykonał 12 214 lotów, a „terminowość” wyniosła równe 70 proc.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Mateusz Kieruzal 21 czerwca 2025

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Mateusz Kieruzal 13 marca 2025

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 18 grudnia 2024

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2024

Zobacz również:

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Mateusz Kieruzal 21 czerwca 2025

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Mateusz Kieruzal 13 marca 2025

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 18 grudnia 2024

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 13 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij